Ga naar inhoud
Terug naar overzicht

De Bullen van IVECO-Magirus stap opnieuw op het podium

De Bullen van IVECO-Magirus stap opnieuw op het podium

Nürburgring: De Bullen van IVECO-Magirus stap opnieuw op het podium met twee derde posities en afwerking tweede in het ploegenklassement.

De Nürburgring is in een klasse apart. Ondanks de gebruikelijke Eifel weer van wind en regen, meer dan 100.000 truckers en vrachtwagen liefhebbers genoten van een spannend weekend dat zag het team "Bullen van IVECO-Magirus" en hun drie voertuigen concurreren nogmaals.


De stap "Bullen von IVECO Magirus" op het podium weer met een derde plaats verdiend door Jochen Hahn-Team Hahn-op de eerste race op zaterdag, gevolgd door een derde positie voor Gerd Körber-Team Schwabentruck-in de tweede race van de dag.

De "Bullen van IVECO Magirus" zijn nu op de tweede plaats in het algemeen ploegenklassement, 5 punten achter de eerste positie, en Jochen Hahn verdedigt zijn derde plaatsing van het podium in de drivers klassement.

Voor de start van de race, was eerbetoon aan een speciale verjaardag: precies 30 jaar geleden, Gerd Körber van Team Schwabentruck voor het eerst beklommen in een race truck. Ondanks zijn truck van 750 pk motor – een indrukwekkende output destijds – eindigde hij alleen nog maar op de vierde plaats.

Tegenwoordig, rekenen Gerd Körber en Jochen Hahn op een krachtige 1200 PK IVECO Cursor 13 Motor. Beide bestuurders waren onder extreme druk-immers, ze zijn bekende namen in de Eifel: Hahn is de huidige Europees kampioen en bekleedde de titel meerdere malen in het verleden, terwijl Körber, ook de winnaar van een Europees kampioenschap meerdere malen, staat bekend als een vertrouwd lid van het Schwabentruck team, vanaf het allereerste begin tot op de dag.

De eerste – en regenachtige – dag van de home meubilair op de Ring bleek te zijn een van gemengde fortuinen voor de Bullen van IVECO-Magirus: in de kwalificatie, Jochen Hahn neergestreken in poleposition blijft maar al snel geconfronteerd druk van achter en eindigde de wedstrijd in de derde plaats, terwijl Gerd Körber stak de lijn in achtste positie.

In de tweede race, beginnend met de omgekeerde startende rasters, botsingen werden non-stop vanaf de eerste bocht. Spannende gevechten en een schat aan geraspte kunststof gehouden de toeschouwers aan de rand van hun stoel. Na een goed bevochten race, Gerd Körber verslaan teamgenoot Hahn op de derde plek op het podium door een whisker – en was verrukt met het resultaat.

Na de kwalificatie zag zondag startgrid Hahn zijn plaatsvinden in de eerste rij. Körber was in achtste positie en was in staat om het te houden helemaal tot aan de finish, terwijl Hahn, na een aantal schermutselingen, gleed naar de zevende plaats.
Dientengevolge, moest zowel worden in het eerste begin rij in de volgende en laatste race van de dag. Als gevolg van een olielozing van een ongeval (tijdens een tussentijdse race in een andere klasse), het spoor zou moeten worden schoongemaakt, maar het bleek onmogelijk om dit tijdig te beheren. Het besluit was dus genomen om 17:00 te annuleren van de laatste race.

Een van de belangrijkste attracties op de IVECO stand was een Stralis XP Limited Edition – één van slechts 124 in heel Europa – die is ontwikkeld om te vieren van een samenwerking met het team van Abarth-Scorpion . De nieuwe Stralis XP met haar traditionele rode en grijze Scorpion kleurenschema was een herinnering aan de successen van de legendarische Fiat Spider 124 rally voertuigen en de onlangs vrijgegeven "Abarth 124 Rally Selenia". Een Stralis en een Eurocargo is verantwoordelijk voor de racing team logistiek in heel Europa voor de komende drie jaar.