Eurocargo 4×4

Ontworpen voor het zwaarste terrein. De 4×4-versie van de Eurocargo is uitgerust met specifieke oplossingen die de structuur moeten beschermen: een stalen bumper, klapbare treden en een speciale bescherming voor de radiator. Deze uitvoering is verkrijgbaar met een korte of een verlengde (slaap)cabine. De Iveco Eurocargo 4×4 wordt aangedreven door krachtige Tector 7 zescilindermotoren.

Tector 7-motoren zijn beschikbaar met vermogensvarianten van 220, 250 tot 280 pk, gekoppeld aan handgeschakelde 6-versnellingsbakken. 

De handgeschakelde zesversnellingsbakken van ZF zijn uitgerust met een ‘servoshift’-bekrachtiging, die ervoor zorgt dat zelfs in de lastigste omstandigheden gemakkelijk kan worden geschakeld. De nieuwe Eurocargo 4x4 heeft ook een versie met een automatische versnellingsbak.

Permanente vierwielaandrijving.

Deze wordt geleverd door een differentieel in de lengterichting, dat het aandrijfkoppel tussen de voorste en de achterste wielassen verdeelt. De bestuurder kan, afhankelijk van de rijomstandigheden (on/off -road), ook kiezen uit een hoge of lage overbrengingsverhouding. Alle differentiëlen zijn uitgerust met een handbediende differentieelvergrendeling die ervoor zorgt dat er zelfs op lastig en glad terrein voldoende trekkracht beschikbaar is. De Iveco Eurocargo 4×4 is uitgerust met naafreductie op de vooras en is op enkel- of dubbellucht verkrijgbaar. U kunt kiezen tussen parabool- en semi-elliptische veringen.

De Eurocargo is overal thuis.

Door de uitzonderlijk lage emissies van zijn motoren en zijn uitzonderlijke draaicirkel (van 40° tot 48°, afhankelijk van de banden die worden gebruikt) kan de Eurocargo 4×4 ook op bouwplaatsen in de stad worden ingezet.

Dit voertuig in jouw bedrijf?

Contacteer ons salesteam voor meer informatie,